raphael gesqua
FILMS
VIDEOGAMES
WATCH & LISTEN
PRESS
zoom
zoom
zoom
"Aux Yeux des Vivants review Among The Living critique Aux Yeux des Vivants review Among The Living critic raphael gesqua"
"(...)In terms of emotion, we also note that Raphael Gesqua is not for nothing in that fact, as he offers us a music playing perfectly on the atmosphere, with the creation of two particularly strong themes as we come to mark (one of which seems to use violins). This brings the little "plus" to the image that comes to carry us until the end credits scrolled before our eyes.(...)"

"(...)En terme d'émotion, on notera aussi que Raphael Gesqua n'est pas pour rien dans ce fait puisqu'il nous gratifie d'une musique jouant parfaitement sur les ambiances, avec la création de thèmes forts puisque deux arriveront particulièrement à nous marquer (dont un qui semble utiliser des violons). Cela amène ce petit "plus" à l'image qui arrive à nous transporter jusqu'à ce que le générique de fin défile sous nos yeux.(...)"

                                                                                                         Richard Bourderionnet, "SCIFI-UNIVERSE", marsh 13th, 2014
"(...)Composer Raphael Gesqua's score is equally relentless, and so original as to remain stuck in your head for hours after you leave the theatre. The first two acts of the film feature whimsical, almost carnival-like melodies, tainted with slight hints of discord that portend bad things ahead. The climactic scenes, on the other hand, are swept along with a brisk and almost lilting score that is both classic and fresh, and wouldn't be out of place in one of James Whale's original Frankenstein films."

"(...)La partition du compositeur Raphaël Gesqua est si implacable et originale qu'elle demeure ancrée dans votre tête pendant des heures après avoir quitté la salle. Les deux premiers actes du film disposent de mélodies étranges, presque carnavalesques, teintées de légères dissonances annonçant de mauvaises choses à venir. Les scènes finales, d'autre part, sont entraînées par une partition rapide et presque chantante, à la fois classique et fraîche, et qui pourrait trouver sa place dans l'un des films de Frankenstein originaux de James Whale."

                                                                                             Natalie Barringer, "NOTE FROM ROOM 237", marsh 11th 2014